Suziebabs - Italië

Ik leef nog!

Ciao tutti!

Alles goed hier hoor, in het Zuidelijke Italië. Waar het overigens al een maand regent, dus zo blij ben ik daar nou ook weer niet mee :P Volgens mij heeft m'n schattige broertje in de Schotse Hooglanden mooier weer :P
Maargoed, I just listen to the rhythm of the falling rain, en dan komt het wel goed ^^ (lief liedje, haha, ik luister het altijd wanneer ik weer eens in de regen naar school/huis moet).

Ik begin de straten van Conegliano steeds beter te leren kennen, ik raak niet meer om de haverklap verdwaald - en wanneer ik wel verdwaald raak, kan ik eindelijk de weg vragen in het Italiaans, zonder een zin als "Ehm.. sorry? Waar .. is ... ... interspar?" te hoeven construreren. "Kunt u mij misschien vertellen waar ik de Interspar kan vinden" gaat nog een beetje te ver, maar het komt al redelijk in de buurt ;) En ja, ik woon naast de Interspar, haha. Die had ik hier niet verwacht ;)

Bij nonna gaat alles erg goed, ze helpt me nog altijd steeds met mijn Italiaans, zoals iedereen hier eigenlijk, en we lachen wat af.Het is hier gewoon altijd gezellig, een woord wat ik iedereen geleerd heb omdat het "intraduciabile" (ofzo) is, onvertaalbaar. Dus ik hoor om de haverklap allemaal schattige pogingen tot het uitspreken van de harde G, hahahaha.

Op school heb ik laatst meegedaan aan een toets Engels

Cool
Wat vinden jullie daarvan dan
Cool
Het is het enige vak waarin ik een beetje fatsoenlijk een toets kan doen, haha. Hoewel ik nu een toets geschiedenis misschien voor elkaar zou krijgen, ware het niet dat "toetsen" hier bestaan uit mondelinge overhoringen. Op papier kun je zoveel tijd nemen als je wilt om de vraag te lezen (of te ontcijferen), maar bij een gesproken toets gaat het natuurlijk veel sneller. Maar ik hoop dat ik over een maand of twee gewoon in alle vakken mee kan doen, hoewel ik op zich niet heel erg zit uit te kijken naar een overhoring over De Goddelijke Komedie, La Divina Comedia, van Dante. Ja, ik wil het best een keer lezen, maar een literaire overhoring... nouja, ik kan mijn tijd beter (lees: leuker) besteden, hehe.

Verder.. ik was met WEP twee dagen in Firenze/Florance geweest, supergaaf, maar daar schrijf ik denk ik wel even een aparte blog over, anders wordt het onduidelijk en chaos. Dat is het namelijk totaal niet, mijn blog, altijd zo duidelijk en geordend ;)

Foto's! Ik zal wat foto's toevoegen op m'n blog, kijken of dat me lukt!! Dat beloof ik namelijk al drie maanden, maar.. tja. We weten allemaal hoeveel prachtige kiekjes ik al online heb gezet, uche uche.

En dan ga ik dit mini-verhaaltje maar eens posten, voor ik m'n Florance verhaal ga schrijven! Hopen dat ik dat voor het eten afkrijg, anders... een andere keer (uit ervaring weet ik helaas dat dat wel eens twee weken kan duren, dus als het er overmorgen nog niet is, stuur me een kwade e-mail, misschien post ik het dan wat eerder :P)

Groetjes!!

SB

Reacties

Reacties

Amber

Haha, Nonna is inderdaad erg schattig, leuk dat ik haar via Skype even heb kunnen zien :)
Bestaan alle toetsen daar uit mondelijke overhoringen?? Brrr. Dan kun je inderdaad niet op het eind van de toets terugkomen op een vraag en een creatief antwoord bedenken.
Ben erg benieuwd naar wat je in Florence hebt uitgevreten!

Oma .S

Hoi Suzanne ,
Fijn dat je Engels zo goed gaat,kun je goed met Stefan communiceren. : )
Maar Italiaans ga ik met jou niet spreken als je terug bent,ik kijk wel uit ,dat wordt hommeles(echt Nederlands)
In Florence ben je vast weer op de Ponte Vecchio geweest.
Daar ben je toch ook geweest met de uitwisseling van school?
Mooie stad!
Cari saltuti,
van je Hollandse oma.

Stefan

beter weer grapjas, ik glij hier de laatste 2 dagen in de ochtend over de straten(komt in mijn blog die ik nog moet maken) en gezellig is inderdaad niet te vertalen, zelfs Obama zei het :D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!