Suziebabs - Italië

Eerste weekje Italië

Zo, daar ben ik dan! Aangekomen bij mijn familie.
De week in Rome was ontzettend leuk, zoveel nationaliteiten! Voor de mensen aan wie ik het nog niet verteld had: ik had een introductieweek in Rome, daar kwamen alle uitwisselstudenten die dit jaar naar Italië komen, waaronder:
8 Duitsers 2 Colombianen 2 Mexicanen +- 25 Australiërs 2 Brazilianen
7 Belgen 3 Nederlanders (inc. ik) 2 Japanners 1 USA

Misschien vergeet ik er een paar, maar het was hoe dan ook ontzettend gezellig! Na 3 dagen wel in de war: ik ging vooral om met Lea, uit Duitsland, mijn kamergenoten waren een Belgische (Vlaams) en Australiër, en ik sprak veel met een Braziliaanse - dus na 3 dagen half Duits, Engels en hier en daar wat Nederlands, Italiaans en zelfs een woordje Japans of Portugees was ik compleet de draad kwijt :P
Rome is een mooie stad, maar dat wist ik natuurlijk al. Vaticaanstad blijft geweldig, volgende keer ga ik weer naar de San Pietro Basilica (een van de grootste en sowieso mooiste kerken ter wereld).
Vliegtuigreis ging trouwens goed, niet heel veel turbulentie, beetje maar. Envliegen is altijd leuk!

Gister ben ik dus bij mijn familie aangekomen, ze kwamen me oppikken van het station in Venezië - daarna nog zo'n half uurtje met de trein naar (als ik het me goed herinner) Conegliano, en dan met de auto naar huis.

Ze wonen op een boerderij - alle ramen hebben luiken die 's nachts dichtgaan, en overal staan bloemen, echt leuk! In de keuken vond ik zomaar op het aanrecht een ENORME flespompoen, dat ding is echt 4 kilo ofzo, niet normaal. En het eten.. hmmmmmm. Geweldig. Gister pizza gegeten, had Isabella (mijn moeder) klaargemaakt, echt heel lekker.
Mijn Italiaanse ouders hebben een restaurant, dus daar gingen we gisteravond heen om te eten, en de ouders en oudste zus (Rebecca, 17) om te werken. De pasta was echt superlekker.

Vandaag stuk gefietst, warm joh! In de ochtend al 25 graden ofzo, en dan al die bergen op :P Maar was leuk, ik ging met Aurora, m'n jongste zusje, ze is nu 12 geloof ik.
Thea, haar hond, ging ook mee, in het mandje voor op de fiets. Het is zo'n kleine hond met wit lang haar, heel lief en enthousiast. Ik weet niet wat voor soort, ik vraag het later wel een keertje.
Ze hebben ook een kat, Noah, en die is pas 5 maanden oud - superlief! En zo klein nog, haha.

Ik kan hier trouwens ook boogschieten, maar ik moet eerst maar eens een extra doelpak kopen: degene waar ik gister op schoot ging ik finaal doorheen, dus nu zitten er twee gaten in de boom. Arme boom. Dus daar moeten we even wat op vinden.

En ze hebben een piano-keyboard, superleuk! :D
Er is trouwens ook een zwembad in de tuin: heerlijk koud water!

Maar dat was het wel voor vandaag denk ik, we gaan nu lunchen - pasta. Ze lunchen hier zo groot!! :/ En dan pas weer 's avonds om 8 uur avondeten :O

(ik krijg trouwens ineens allemaal Italiaanse reclames op YouTube, hahaha)

Dus, groetjes aan jullie allemaal, ciao ciao!

SB

Reacties

Reacties

Loes

Wat een leuke dingen al gedaan! Ja,de St.Pieter blijft prachtig! Heerlijk het Italiaanse eten! En ook al een heerlijk citroenijsje op? Geniet,knuffel van ons!

myrthe yara

onwijs leuk klinkt het allemaal ^_^ ben toch wel een beetje jaloers op jullie twee hoor

en dat huis lijkt ook super, heb je er al wat foto's van? en wat gaaf dat je kan "piano" spelen & boogschieten daar

Mart

Erg fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt!
Moest erg lachen om de arme boom, leuk geschreven :)

Martina

O het klinkt allemaal heel ideaal, zeker geen ramp om dan na school naar huis te gaan denk ik zo.

Gaat de school vandaag beginnen? Dan veel succes!!

En ik ben ook heeeel erg benieuwd naar de fotos net als MY.

Laten we ook een keertje skypen! :) Kan je me rondleiden?

Amber

Haha, al die talen in de introductieweek... je zou haast aan Esperanto beginnen. Die boerderij klinkt echt als een paradijsje, ook al staat er elke dag pasta op tafel ;)
EEN KITTEN! Zo lief!
Gaaf dat je daar ook aan boogschieten en pianospelen kunt doen - het is echt een geschikt stekje.
Hoeveel kun je nou volgen van de lessen in het Italiaans?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!