Suziebabs - Italië

Antwoord blog! :D

Zo! Maar even een aparte blog-entry (zo heten die dingen in het Engels, geen idee hoe ze in het Nederlands eten.. hoe noem je een "blog" überhaupt in het Nederlands? :O) voor al jullie leuke reacties!! :D

Ik doe ze even op volgorde, bedankt voor het lezen en schrijven!! :D

Kirsten: Het is hier inderdaad geweldig, zoals jullie in mijn volgende entry/update/stukje zullen kunnen lezen! :D En dankje, ik houd zo van schrijven!
Groetjes terug aan iedereen in Nieuw-Vennep! (nouja, niet IEDEREEN, maar je begrijpt wat ik bedoel!)

Stefaaaaaan, hahahahahaha, inderdaad! Hoewel ik ze meer als 'levensgevaarlijke orkanen' zou omschrijven: ik heb er nog weinig zien huilen, alleen die ene voor die toets ;) Maar schreeuwen doen ze wel, de hele dag... Ik begin eraan te wennen, dus bereid je maar voor voor wanneer ik terugkom.... ik was al niet bepaald de rustigste geloof ik, maar na een jaartje met die 'sentimentele dweile' 'die voor 95% uit zonnebril bestaan' omgegaan te zal het misschien wel erger zijn :P (voor iedereen die dit niet snapt, zoek op YouTube (of ergens anders) "Niko Dijkshoorn - Italië" op, dan moet je het wel vinden. Die man heeft een boek geschreven (of waren het columns?) met allerlei onderwerpen, en eentje gaat over Italië. Het is niet bepaald complimenteus en lang niet altijd geschikt voor kinderen (ZO erg is het niet, maar ze ... leren er wat van), maar het is erg grappig!)
En het is niet alsof ik heel graag wiskunde wil hebben hoor... ik mis het niet héééél erg, maar ontzettend bedankt voor je suggestie!! :P
Natuurkunde.. ik blijf er wel gewoon bij zitten ofzo, ga ik brieven schrijven!
En ik heb GEEN vakantie!!! Tot aan Kerst, helemaal niets!! Jij had twee weken, toch? Herfstvakantie? :P Boffer!!

Tante Loes, hooi! Hahaha nou ik ben niet dronken, maar inderdaad, wat een ge'zig-zag!! En veel gezien hoor, en alle Italianen zijn hulpvaardig!
In de buurt is redelijk wat te zien, als je van natuur houdt (jippie!) of van winkels (Italiaanse winkels: mi piace!!!)
KUNT U BROOD OPSTUREN!!!!! ALSJEBLIEFT!!!!!! Nee grapje, dat bederft natuurlijk :P Maar wanneer ik terugkom... oooooh, pap, mam, zorg dat jullie tenminste voor 2 personen brood en melk in huis hebben? :P

Martina! Ik ben al lang weer beter, gelukkig!! ^^
Oh. Influenza, griep... het is hetzelfde, waarom!! :P Leucocyt... whoa, dat ken ik allemaal niet hoor! Ik had wel Latijns op school, maar zulke woorden :P Het lijkt meer grieks! :O (Jorien, help even? :P) Maar die uitspraak is inderdaad zoals in het Latijn, bij tijd en wijlen (schrijf je dat zo?) nogal verwarrend!
En ze spreken de 'h' niet uit. Niks 'io ho', ze zeggen 'io o'. En ze schrijven Ospital in plaats van Hospital, dus voor mij lijkt het net of een of andere lolbroek de eerste letter van het woord op de verkeersborden heeft afgeplakt, haha.
Ik heb inderdaad liever 5 iets langere dagen dan 6 korte! Maar ik klaag niet, school is voor mij vooral gezellig ^^ Vooral zonder wiskunde :)


Hehe, dag mevrouw Potma.... excuses voor alle ronduit beledigende opmerkingen van hier boven.. neem het niet persoonlijk, u was mijn favoriete leraar op school!! (anders zat u nu natuurlijk niet in mijn blog he!) Maar het vak.. nee. Sorry? :P En ik leer heus wel nuttige dingen hoor! Ik kan bijvoorbeeld heel goed schelden in het Italiaans, en mijn verdwaald-raak-vaardigheden zijn ook aardig bijgeslepen! Ik kan nu een stad in fietsen waar ik al een maand en een week naar school ga en alsnog verdwalen! :P
Nou, misschien ligt het aan mij hoor: ik ken geen van de woorden die ze gebruiken, maar de dingen die ze tekenen komen me totaal niet bekend voor... ze gebruiken allerlei Griekse letters (vooral zdeta (Jorien help), buiten de normale alfa beta x y uiteraard). Ze zijn nu bezig met parabolen en assenstelsels, maar heel anders dan wij: zij markeren een aantal punten (ze noemen ze F en P, maar misschien zijn dat willekeurige letters) en maken er een symmetrische ovaalvorm van.
Ofzo.
Maar ik zal proberen een foto te uploaden, ik hoop dat het werkt! Dat zijn mijn aantekeningen van het schoolbord, dus misschien klopt er wel niets van, haha. Ben benieuwd wat u ervan zegt!
En inderdaad, die Italianen zijn heel anders dan wij Nederlanders! Maar wel erg leuk!! Soms verwarrend: als ze je bedanken of gedag zeggen (dat geld ook voor een dokter die ik nog nooit eerder ontmoet had en nooit weer ga zien (ik ging even mee naar het ziekenhuis voor een of ander onbelangrijk ding, en die man groette mij ook, geen zorgen, ik ben niet ziek ^^), of een leraar toen er iemand jarig was: ik was in shock). Dus ik zit altijd in een vage situatie waarin ik mensen gewoon een hand wil geven, of een knuffel, en dan kussen ze me ineens. Maar ze bedoelen het lief, en ze zijn allemaal heel aardig enzo, dus ik zal er wel aan wennen! (dus wees allemaal gewaarschuwd als je me op Schiphol komt ophalen) (jullie zijn allemaal uitgenodigd trouwens).
Maar, ik zal een foto proberen te uploaden! Kan iemand het me in het Nederlands uitleggen ;) (heb ik toch nog wiskunde, haha)
En genieten, leren en plezier maken gaan zeker lukken!! :D Dank u!!

Ciao Mart! Hehe, jaloers, jongen? Had je maar in Italië moeten gaan studeren ^^ En zo awesome zijn die gigantische lunches niet, want ik kan lang niet zoveel in één keer eten als zij, dus om vijf uur heb ik honger!! Hahaha, maar ik begin te wennen!
Heb het prima naar m'n zin!

Goed, bij deze dus een klein antwoord-blogje (nouja, klein, ik kan alleen maar lange dingen schrijven lijkt het), nu door met de 'normale'!

Ciao tutti!!!!! :D

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!